Pages

JASA GAMBAR DESAIN RANCANG ARSITEK


Desain arsitek & pelaksana, one stop shoping, Biaya bangun mulai 2 juta permeter,

desain arsitek berpengalaman.

Jangan percayakan desain rumah anda pada tukang

Jangan sampai bangunan rumah anda tidak terencana dengan matang

Maka percayakan desain rumah anda kepada ahlinya

Sehingga rumah anda menjadi rumah idaman keluarga

Dengan menyesuaikan budget yang anda miliki

Kami bisa mewujudkan rumah impian anda

Jadi percayakan pada kami untuk mendesain rumah anda


BAIJAN Architect adalah studio Arsitek yang bergerak dibidang Desain, Exterior, Interior, Landscape dan dapat sekaligus pelaksana bangunan baru ataupun renovasi.


Desain kami meliputi, Desain Arsitektur, Rumah Tinggal, Rumah Mewah, Perumahan, Villa, Resort, Real Estate, Ruko, Kantor, Sekolah, Hotel, Apartemen, Desain Interior, Desain Landscape / taman dan Kolam Renang.


Biaya terjangkau, desain berkualitas, berupa produk gambar dan pelayanan serta berpengalaman dari konsultan arsitek ternama.


Kontak : Wahyu AS, ST

Telepon/Ponsel : 0815 8776154

Kota : Jakarta

Email : arsitekku@yahoo.co.id

Web : http://arsitekku.com

Terima kasih atas kunjungan anda


Tropic Small Home Design Architecture at Malang East Java Indonesia

Home Design architecture at small house isn’t difficult as the size. We can make some small area looks even larger then actual size. At Malang, East java, Indonesia, some small house adapt minimize tropic home design architecture. It’s use some gardening, composition wall color, texture and some decorating house.

Decorating small house can use some element like use small gate, texture floor and gardening. Small home design architecture actually not good at tropic climate. Causes high temperature makes house more hot than bigger house. But, if the small home design architecture adapt good circulation air, it will be decrease heat problem.


Small home design architecture need for small area of house. It’s can explore small area looks bigger than the real
READMORE
 

Rumah - Rumah Ramping

Rumah Mini ini berlokasi di Toronto. Rumah ini sudah memiliki fasilitas yang lengkap lho, ada ruang keluarga, dapur, dan juga kamar tidurnya. Seluruh rumah ini berdiri pada lahan yang lebarnya 7.25 kaki dan panjangnya pun hanya 113.67 kaki. Tapi, jangan dianggap remeh lho sobat, rumah ini dijual dengan harga $173,000, ck ck ck... Gila Bener...




Wah.., apa yach yang bakal dilakukan dengan rumah yang hanya berukuran segini..??



Nah, kalau rumah di bawah ini berlokasi di amsterdam, gila, bener - bener aneh, mungkin rumah ini paling tipis sedunia kali yah...




Kalau yang di bawah ini alamatnya di Zur Wage 1273, Konstanz, Jerman...




Nah, rumah perak di bawah ini yang desain tuh Boyarsky Murphy dan dibangun di atas tempat penyimpanan wine yang bakalan disajikan di sebuah pub. Dari jalanan aja udah kelihatan kecil banget, dengan lebar cuma 3 meter dan tinggi 8 meter, emang kelihatan kecil banget, soalnya tetangganya aja gede - gede rumahnya... :)



Nah, kembali ke toronto lagi nih, rumah kecil nan indah ini yang desain Drew Mandel.




Dari toronto, kita keluar benua. Kali ini, rumah yang di desain oleh Shuhei Endo ini terlihat mungil banget dan terletang di bukit tuh... Nggak takut longsor pak..??





Dari Osaka, Jepun.




Di Paris, Prancisss.




Nagasaki , Jepun.




Nah, gedung yang berada di samping kiri ini biasa disebut “Capsule Hotel”. Hotel itu berlokasi di sekitar perempatan Daimon, Stasiun Hamamatsucho (nama stasiun kok ribet banget yahh..?? DI indo ajah stasiun balapan... :D) Tokyo, Jepang.




London, Inggris.




Charleston, SC.




Yang di bawah ini hanya 1 meter lo lebarnya, sedangkan tingginya cuman 10 meter. Gila tuh.. Adanya di Bahia Brazil sono...






unic77.blogspot.com


READMORE
 

RUMAH minimalis yang UNIK

house in tokyo


house in tokyo house in tokyo
house in tokyo
house in tokyo
house in tokyo
house in tokyo

READMORE
 

Desain Rumah Yang Unik

Foto-foto berikut merupakan desain rumah yang sangat aneh dan unik.




strange houses
strange houses

strange houses

strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses
strange houses

sumber: http://unik4u.blogspot.com/2010/06/desain-rumah-yang-aneh-dan-unik.html



READMORE
 

RUMAH UNIK (BAGIAN 3)

cactus_house

Cactus House – The Netherlands
The balconies of the Cactus House apartment building in Rotterdam were designed to maximize outdoor gardening space for tenants.

gangster_house

Gangster House – Russia
This soaring wooden tower in Archangelsk, Russia was built by local gangster Nikolai Sutyagin. He never quite got around to finishing its construction – he was jailed before the work was completed.



cube_houseCube Houses – The Netherlands
The Dutch seem to be building more than their fair share of interesting houses, as evidenced by these “cube houses” in Rotterdam. Architect Piet Blom intentionally tipped the houses 45 degrees on their side. Cutting edge yes, but not good for those with vertigo.

wooden_sphere_houseWooden Sphere House – Canada
The sphere house in British Columbia, Canada takes simplicity to a whole new level. The sphere is anchored to its surroundings using ropes and spiral staircases.

habitat_67_houseHabitat 67 – Canada
These playful apartments in Montreal feature a unique building block design.

wozoco_apartmentsWozoco Apartments – The Netherlands
This “hanging” apartment building near Amsterdam uses some clever architecture to get around local zoning laws. Dutch laws require sunlight for all units, so the builders simply hung part of the building above the ground allowing for extra square footage and sun for the tenants below.

pod_housePod House – New York
Located in New Rochelle, the Pod House’s interesting organic design is based on the structure of a weed called Queen Anne’s Lace.

berman_houseBerman House – Australia
The Berman House in Joadja, Australia hangs over a deep canyon below. I’m sure the views must be spectacular.

rotating_houseRotating House – Germany
Architect Rolf Disch was thinking green when he built this structure near Freiburg, Germany. The house rotates with the movement of the sun in winter to save on heating costs. Maybe there’s a renter’s discount if you get dizzy easily?

mushroom_houseMushroom House – Ohio
For only $400,000, you could be living in your own fairytale-style mushroom house located in Cincinnati, Ohio.

floating_houseFloating House – Ukraine
Though it seems to defy the laws of nature, this structure in the Ukraine is apparently supported by the beams on the right hand side of the image. It looks a bit fake, don’t you think?

upside_down_houseUpside-Down House – Poland
This structure is not a mistake. The upside-down house really was built just as it looks. Designer Daniel Czapiewski created it as a critique of the “upside-down” nature of his country’s former communist government. Located in Szymbark, Poland.

Sumber : RP_Sipahutar



READMORE